Et herlig eksempel på kreativitet som gir avisplass

Dette er et litt eldre eksempel, men synes det er verdt å få me seg alikevell.

Gründer Tromsø ble tatt for ulovlig alkoholreklame da de reklamerte for sin berømte vinkveld sammen med et bildet av et glass vin. Hva gjorde de så? Gründer Tromsø la seg skinnflate. Daglig leder var på sommerferie og sommervikaren hadde dessverre ikke helt klart for seg alle reglene.

-Vi ønsker ikke å tøye grensene for hvor forbudet mot alkoholreklame skal gå. Antakelig er bildet lagt ut av en overivrig sommervikar, mens daglig leder er på sommerferie, sier Nils Opsahl, Ansvarlig leder for Gründer Tromsø. -iTromso.no

Advokat Eskild Freibu forklarer at det er lov å annonsere med vinkveld, men at det da ikke er lov å legge ved et bilde av vin i glass.

Ikke lenge etter så kom det en ny meget kreavtiv reklameplakat fra Gründer Tromsø (se bildet under) der de hadde byttet ut rødvinen med melk. Et herlig påfunn som ga nok et medieoppslag i avisen.

Hadde du ikke hørt om at Gründer Tromsø har vinkveld hver Torsdag, så har i allefall iTromsø gjort det de kan med to "gratis reklame-annonser" i avisen. Herlig og kreativt!

Så hva kan vi lære av dette eksemplet?
Vell, først og fremst ha god nok opplæring på dine sommervikarer.
Men jeg ønsker spesielt å understreke at kreativitet ofte gir deg mye gratis. Tenk hvor mye det ville kostet å kjøpe to sider reklameplass i lokalavisen - her har Gründer Tromsø fått to - HELT GRATIS!

Har du andre lignende eksempler?